Лікарі-ФОП та ЕСОЗ

Вчора відзначився рік, як у системі охорони здоров’я відбулись істотні зміни. Уже рік, як усі заклади охорони здоров’я мають змогу отримувати кошти за надані послуги згідно з програмою медичних гарантій.
Відповідно усі лікарі медичної допомоги мають змогу реєструватись як фізичні особи підприємці.
Щоб здійснювати лікарську практику, лікар-ФОП повинен одночасно знаходитись в реєстрі фізичних осіб підприємців, реєстрі ЕСОЗ та мати укладений договір з НСЗУ.
1) В першу чергу для реєстрації приватної практики лікаря, слід подати у центр надання адмінпослуг документи: паспорт, ІПН і заяву, в якій вказати КВЕД «Загальна медична практика» (86.21). Відразу після отримання відповідного свідоцтва варто зареєструватись в органах податкової служби.
2) Далі потрібно орендувати приміщення, яке відповідає вимогам Державних будівельних норм України “Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я ДБН В.2.2-10-2001” та встановленим санітарним нормам- https://bit.ly/2PNaztS
3) У закупці обладнання слід орієнтуватись на затвердженні Міністерством охорони здоров’я норми приблизного табеля матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців, які надають первинну медичну допомогу.
4) Згідно з постановою кабінету Міністрів України слід отримати ліцензію ведення медичної практики – https://bit.ly/3mdWNwp
5) Тепер лікар-ФОП може реєструватись в системі ЕСОЗ. Відповідно до інструкцій системи потрібно мати наступні дані:
інформацію про себе як про ФОП (ЄДРПОУ);
особисті дані (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
дані про ліцензію на медичну практику. Потім накласти свій кваліфікований електронний підпис (теперішня назва ЕЦП).
6) Після цього важливо зареєструвати себе, як лікаря в системі ЕСОЗ.
Відповідно лікар уже може використовувати необхідний функціонал. Це виконується в електронній системі охорони здоров’я з використанням МІС.
7) Лікар-ФОП теж підключає медичну інформаційну систему. Важливо обрати МІС, яка підключена до системи ЕСОЗ. Перевірити це ви можете за посиланням – https://bit.ly/34A4KmL
Як організувати роботу лікарям-ФОП детальніше за посиланням – https://bit.ly/32XNl91
Також рекомендуємо
30 Квітня 2021

До уваги користувачів електронної системи охорони здоров’я!

Аварійно-відновлювальні роботи містилища G-Сloud дата-центру De Novo завершено. Роботу всіх медичних інформаційних систем, на які вплинула аварія, відновлено.

Всі компоненти електронної системи охорони здоров’я працюють повноцінно та без затримок. Програмно-апаратний збій не вплинув на роботу центрального компоненту ЕСОЗ.

Перепрошуємо за спричинені незручності та дякуємо за розуміння!

30 Грудня 2020
ДП “Електронне здоров’я” та Міністерство охорони здоров’я України
спільно запустили новий проєкт та запрошують Вас доєднатись до команди змінотворців української медицини.
«eStock» – електронна система управління запасами лікарських засобів та медичних виробів. eStock- неймовірний та безпрецедентний проєкт, який створить єдину прозору систему моніторингу залишків препаратів у лікарнях та буде доступним для усіх пацієнтів, закладів охорони здоров’я та управлінців закладів охорони здоров’я.
Задля подальшої роботи запрошуємо в команду проекту бізнес та системних аналітиків, проектних менеджерів та девопсів. Долучайтесь до команди цифрових змін ДП “Електронне здоров’я”.
Більше дізнатись про вакансії можна за посиланням:
👉Business analyst – http://bit.ly/3avehR7
👉IT консультант – http://bit.ly/3h9lSGA
👉DevOps Engineer – https://bit.ly/3pdkWDA
👉System Analyst – http://bit.ly/3mxY7sE
👉Project manager – http://bit.ly/3avnIQA
👉Інженер з інформаційної безпеки – http://bit.ly/2WzqLPv
Якщо Ви хочете зробити українську систему охорони здоров’я сучасною, прозорою та ефективною – переходьте за посиланням, телефонуйте
📞067-537-23-68 (Леся) та надсилайте 📩 резюме на адресу [email protected]
23 Грудня 2020
  • Доброго дня, розкажіть, будь ласка, коротко про себе.

Доброго дня! Мене звуть Злотник Анастасія, я студентка медичного факультету університету Лейпцига і докторант відділення неврології при університетській клініці.

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Німеччині.

Електронна система охорони здоров’я Німеччини зараз перебуває у процесі трансформації. На даний момент існує цілий ряд програм, що використовуються лікарнями для документування даних пацієнтів: окремі – для лабораторій чи діагностичних кабінетів, окремі – для загальної інформації, як то анамнез, огляд, план лікування тощо як, наприклад, SAP. 

Проблематичним залишається факт відсутності однієї універсальної системи даних, якою б могли користуватися лікарі у будь-якій частині країни. Це і ряд інших недосконалостей спонукало правління держави створити проєкт «Digitale Gesundheit 2025», який має на меті актуалізувати систему охорони здоров’я до 2025 року. 

На шляху розвитку медичних електронних систем довгий час стояли вкрай жорсткі закони держави щодо захисту персональних даних. Останні ж декілька років Німеччина активно зайнялася діджиталізацією цієї сфери послуг, що в свою чергу вимагало зміни деяких правових актів. Так, закон Terminservice- und Versorgungsgesetz (TSVG) від 11 травня 2019 року зобов’язав страхові каси створити електронні медичні картки пацієнтів для своїх клієнтів. Таким чином, кожен застрахований матиме доступ до всієї лікарської інформації щодо стану свого здоров’я у смартфоні. Закон Gesetz für mehr Sicherheit in der Arzneimittelversorgung (GSAV) від 16 липня 2019 уможливив використання електронних рецептів, введення яких планується до 2022 року. Починаючи з того ж 2022 року електронна медична картка пацієнта повинна включати ще й паспорт імунізації, паспорт матері, інформацію про первинні огляди новонароджених та стоматологічну бонус-картку. Частиною проєкту E-Health є також і розвиток штучного інтелекту (AI). Міністерство охорони здоров’я стверджує, що AI повинен стати таким ж інструментом в арсеналі лікаря як і стетоскоп.

  • Хто здебільшого фінансує лікарські послуги в Німеччині?

В Німеччині існують різні форми фінансування медичних послуг. Основними їх представниками є стандартне та приватне страхування, а також ряд послуг, що оплачуються безпосередньо пацієнтом. Класичним прикладом останнього може бути стоматологічне лікування. Всі жителі країни повинні бути застрахованими. Питання вибору страхування (стандартне чи приватне), страхової каси (AOK, BARMER та ін.), його оплати (особисто чи роботодавцем) – вирішується в кожному окремому випадку індивідуально.

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система у вашій лікарні? 

Електронні медичні системи обслуговуються ІТ-відділом лікарні.

Щодо їх вибору, то не існує якогось єдиного припису, який би зобов’язував всю країну користуватися лише однією програмою Х від розробника У. Навіть найменша приватна практика в праві самостійно обирати softwares, якими користуватиметься, якщо вони відповідають Загальному регламенту захисту персональних даних (General Data Protection Regulation) ЄС та законам Німеччини.

  • Чи є окремо відповідальний орган/структура за електронну медичну систему в лікарнях Німеччині? Чи визначаються загальні правила та норми електронної медицини? 

Звичайно, існують команди спеціально навчених людей, які відповідають за злагоджене функціонування всіх систем, встановлених у медичному закладі, та за надання доступу до них, що є, насправді, досить та багатоступеневим процесом.

  • Чи правда, що німецькі лікарі лише ставлять діагноз і консультують пацієнтів, а в систему вводять дані статисти чи технічні фахівці?

Частково. Як і в Україні, персонал в Німеччині повинен витрачати величезну частину свого робочого дня на документування оглядів, різноманітних маніпуляцій і всього, що з них випливає. У завантажених клініках лікарі мають змогу користуватися спеціальними приладами для надиктовування тексту, що в режимі реального часу конвертують усну мову в надрукованих текст. У деяких відділеннях передбачені посади секретарів, які вводять всю необхідну інформацію, попередньо записану лікарем на диктофон.

  • Як побудовано захист даних в системі?

Захист персональних даних – основа медичної системи в Німеччині. Це несе із собою безліч плюсів, але й певну кількість мінусів. Бази даних є різними між різними лікарнями чи приватними практиками. Так, до прикладу, вузький спеціаліст, до якого звертається пацієнт переважно не має доступу до всіх документів/результатів досліджень з інших лікарень чи навіть сусідніх відділень однієї і тієї ж клініки! В таких випадках у нагоді стають так звані заключні листи лікарів, у яких колеги стисло повідомляють про основні захворювання та причину звернення пацієнта до них останнього разу. Міністерство охорони здоров’я Німеччини має на меті нівелювати і цю проблему також.

  • Чи долучаються приватні розробники до створення функціоналу в електронній системі охорони здоров’я

Безумовно. Це економічно вигідно.

  • Чи проходить окремо навчання для лікарів щодо роботи в системі? Якщо так, то яким чином?

Так, звісно. Ще на етапі навчання в університеті ми проходимо ознайомлювальні курси з клінічними електронними системами в рамках предмету «Статистика та медична інформатика». В подальшому студент має можливість працювати з ними протягом 4 місяців лікарської практики та цілого останнього року навчання, який проходить виключно у лікарні. Таким чином майбутні медики не тільки пізнають теоретичні засади роботи даних систем, але й одержують прямий зворотній зв’язок від лікарів відділень для подальшого уникнення можливих помилок при внесенні чи опрацюванні даних.

  • З якими основними проблемами стикається лікар при роботі в системі?

Як вже зазначалося вище, одна з релевантних проблем – це обмеження лікарського доступу до всієї інформації про пацієнта. Наступна складність полягає у тому, що відносно старі документи, а часом і актуальні, вводяться в систему не як первинно електронно створені, а як відскановані матеріали. Це може ускладнювати роботу з ними, а також їх статистичну обробку у майбутньому, наприклад, при проведенні ретроспективних клінічних досліджень.

  • Який досвід німецьких колег варто перейняти українським лікарям?

Я б виділила декілька пунктів:

В Німеччині існує обов’язок роз’яснювання пацієнту кожного діагностичного чи терапевтичного кроку лікаря. Чи то елементарне фізикальне обстеження, чи складна операція – пацієнт в праві знати про причини, перебіг, можливі ризики та результати їх проведення.

План медикаментів. Дозування, частота прийому, причина призначення документуються тут у спеціальному формулярі, а не лише зберігаються у пам’яті пацієнта.

Вичерпність нотування. Будь-який software, встановлений на наш комп’ютер – це лише база для роботи. Анамнез і правильне його письмове оформлення і досі залишаються одними з найважливіших лікарських інструментів у Німеччині. Навіть найдрібніша деталь актуального огляду колись може відіграти роль для окремої людини. Тут у нагоді стають попередньо створені шаблони анамнезу, відкалібровані під кожну окрему спеціальність.

Захист даних. Дані пацієнта належать тільки пацієнту. Це банальна істина, але хотілося б сенсибілізувати до неї читача. У лікарської таємниці є свої межі ще навіть на рівні клініки!

 

30 Липня 2020

Як зареєструватись звичайному лікарю в системі еHealth ми розповідали вже багато разів, а що ж робити якщо лікар-ФОП?

Самозайнятий лікар має одночасно знаходитись в реєстрі фізичних осіб підприємців, реєстрі eHealth та мати укладений договір з НСЗУ.

Щоб зареєструватись в системі eHealth. Відповідно до інструкцій системи потрібно мати такі дані:
🔵 інформацію про себе як про ФОП (ЄДРПОУ);
🔵 особисті дані (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
🔵 дані про ліцензію на медичну практику. Потім накласти свій кваліфікований електронний підпис (теперішня назва ЕЦП).
Після цього важливо зареєструвати себе, як лікаря в системі eHealth.
Тепер лікар-ФОП може підписувати декларації з пацієнтами. Це виконується в електронній системі охорони здоров’я з використанням МІС.

Лікар-ФОП теж підключає медичну інформаційну систему. Важливо обрати МІС, яка підключена до системи eHealth.
Перевірити це ви можете за посиланням –https://bit.ly/34A4KmL

Також потрібно визначитись, до якого лікаря направити пацієнта, у випадку якщо йому потрібна спеціалізована медична допомога. Лікар може обрати лікарню або може об’єднатись з кількома лікарями і створити об’єднання ФОП для зручності своїх пацієнтів. Проте, кожен пацієнт самостійно обирає заклад та лікаря.

Детальна інструкція як відкрити лікаря ФОП –https://bit.ly/32XNl91