Світові технології у сфері цифрового здоров’я

Нещодавно відбулась онлайн-конференція “Davos Agenda” Всесвітнього економічного форуму (ВЕФ), у якій взяли участь керівники держав та представники бізнесу. Однією з ключових тем форуму стала цифрова трансформація охорони здоров’я та її роль у посиленні доступу до медичної допомоги.
На форумі презентували 3 сучасних кейси у сфері цифрового здоров’я, вирішення яких змінить сучасні погляди на медицину:
✅ Пандемія COVID-19 показала, що частину звичних консультацій можуть замінити консультації в онлайн форматі.
Замість того, щоб повертатися до традиційної моделі надання медичної допомоги, після пандемії, важливо продовжувати розвивати телемедицину. Розвиток телемедицини створить стабільність для пацієнтів у короткостроковій і довгостроковій перспективі та підвищить готовність до будь-яких майбутніх викликів.
✅ Забезпечення стабільної медичної допомоги.
Завдання, які необхідно вирішити всім країнам для забезпечення стійкої моделі охорони здоров’я — побудова єдиної IT-інфраструктури, що пов’язує усіх учасників ринку, а також завдяки ефективним комунікаціям підсилює впровадження технологій.
✅Технології дозволяють підвищити доступність медичної допомоги в країнах з низьким рівнем доходу.
Багато з них вже випереджають решту світу в масштабуванні моделей цифрової допомоги.
Наприклад, в Нігерії додаток для смартфонів на основі штучного інтелекту вже використовується для точної діагностики асфіксії при народженні, яка часто не діагностується і не лікується. У Бразилії одна з перших інтегрованих національних платформ штучного інтелекту передбачає спалаху денге за 30 днів до їх виникнення.
Також рекомендуємо
14 Лютого 2021

1. Доброго дня, представтесь, будь ласка, та розкажіть про себе.

Мене звати Лазецький Андрій. Я персональний лікар, лікар-психотерапевт. Спеціалізуюсь у комплексній діагностиці здоров‘я в клініці SQLAB. А психологічне здоров‘я є однією з найцікавіших для мене сфер.

2. Як змінюється практика психотерапевта з часом? Які тенденції серед українців Ви помічали?

Щодо професіоналізму, то вкорочується тривалість консультації та збільшується ціна (жартую). Насправді збільшується цінність. Основний інструмент психотерапевта- це запитання. Від якості питання і його доцільності залежить трансформація проблеми у клієнта.

Є тенденція до зміни. Карантин став своєрідним каталізатором. Там, де було погано, то стало гірше, де було добре, стало краще. Іншими словами карантин не вплинув кардинально на психічний стан здорових і адаптивних людей.

3. Чи збільшилась останнім часом кількість звернень до психотерапевта?

Оскільки я молодий спеціаліст, то не можу розказати, що таке відчув на собі. Загалом тенденція йде до збільшення довіри до фахівців із необхідною освітою, а не просто «цілителів душ», які викачують порчу.

4. Чи залежить тенденції від населених пунктів? Мешканці сіл звертаються менше, ніж жителі великих міст ?

Розумієте, наші рішення залежать від того, чим наповнена наша коробка зі знаннями. В селі люди більше покладаються на релігію, на містику і відповідно звертаються до таких фахівців. Плюс в селах зараз більше старшого покоління. Воно навіть думки такої немає, щоб звертатись до психотерапевта. Більша частина клієнтів це містяни, люди усвідомлені, які відчувають потребу і знають переваги психотерапії.

5. Сучасний ритм життя потребує великого навантаження. Враховуючи це, які рекомендації по самозбереженню та протидії вигоранню Ви можете дати ?

По-перше, це якісне відновлення. Це і сон, прогулянки, зустрічі та все, що приносить вам прилив енергії. Можете записати для себе речі та активності, завдяки яким відчуваєте бадьорість і бажання діяти. Ось такі справи мають бути щодня.

По-друге, зонуйте все. Розділіть роботу від дому, спальню від робочого місця. Дайте можливість мозку відчути себе десь у безпеці, у спокої та задоволенні.

По-третє, ви ніколи не думали хто ця людина, яка прийняла рішення «бігти» у вашому житті? Підказка у дзеркалі. Усвідомте, що саме ви приймаєте рішення і несете відповідальність за всі вчинки. Відчуваєте навантаження? Подумайте, як ви це навантаження створили!

6. Як музика, фільми, кліпи формують культуру звернення до психотерапевтів ?

Якби не культура, то психотерапевти взагалі б були непотрібними. Тобто, конфлікт між тим, що диктує культура, і тим, що хочеться, є одною із причин поганого самопочуття.

З іншого боку звичайно фільми, мультфільми, музика сприяють популяризації психотерапевтичної допомоги.

7. Як психотерапевти працюють в рамках реформи? Чи в їх роботі змінилось щось під час нововведень?

Я думаю, що реформа не сильно змінила роботу психотерапевтів, бо більша частина психотерапевтів це психологи. Тобто люди не з медичною освітою. Думаю, що просто розумні сімейні лікарі знайшли собі психотерапевтів для спільної роботи над покращенням здоров‘я своїх пацієнтів.

8. День святого Валентина часто є випробуванням для самотніх людей. Як діяти у такому випадку? Дайте, будь ласка рекомендації.

Ви маєте право святкувати та не святкувати, дарувати подарунки чи не дарувати. Прислухайтесь до себе, подумайте як би ви хотіли зустріти це свято і з ким. Є половинка — прекрасно, немає — є можливість знайти! Якщо 14 лютого це свято всіх закоханих, то є можливість закохатись у цей день, відновити кохання та укріпити.

9. В умовах пандемії чи зростає звернення до спеціаліста у зв’язку з тривогою? І як порадите її уникнути?

У своїй особистій практиці я відмітив збільшення звернень, де тривога за здоров’я переважала над іншими симптомами. Тривогу можна зменшити за допомогою самоосвіти, а також навчанням її переживати.. Саме набір переконань про карантин, хворобу, коронавірус може викликати тривогу за здоров‘я. Тут потрібно завантажити у свій мозок більш якісні знання. Також рекомендую знайти лікаря, якому ви довіряєте. Нелегка справа, але воно того варте.

10. Як сформувати та не загубити впевненість у своїх силах, особливо під час стресових подій (локдауни, карантини та т.д)?

Впевненість це результат досвіду і вашого знання про вас же самих. Після тяжких випробувань на карантині виділіть час для усвідомлення ресурсів, які допомогли вам впоратись. Ресурси це ваші професійні знання, стосунки, цінності, особисті якості і т.д. Ну і знову ж таки усвідомлення, що ви є творцем свого життя. Якщо є щось на що ви можете вплинути, то впливайте. Не можете вплинути — не впливайте, не витрачайте час, сил і здоров‘я. Будьте собою і зовнішні обставини будуть мати менший вплив на вас.

21 Січня 2020

Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації видала атестат відповідності комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) на Центральну базу даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД).
Це завершення чергового етапу у забезпеченні захисту даних та підтвердження цього державною експертизою.

Від початку побудови системи – захист даних завжди був пріоритетною задачею. При плануванні технічної архітектури були задіяні ІТ-фахівці з консалтингових компаній “великої четвірки”. eHealth – одна з небагатьох систем в Україні, в якій реалізовані найсучасніші засоби захисту, серед яких: використання користувачами кваліфікованих електронних підписів (КЕП), реалізація архітектурних принципів GDPR (відокремлене зберігання медичних та персональних даних), blockchain-подібні алгоритми, що забезпечують цілісність даних та інші. Центральна база даних eHealth знаходиться в захищеному датацентрі в м. Києві, що має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю.

Раніше була проведена величезна робота з побудови систем захисту даних.
Важливими її етапами були експертні дослідження та отримання експертних висновків про відповідність програмного забезпечення центральної бази даних, засобів криптографічного захисту, розробка та затвердження разом з ДССЗЗІ вимог до електронних медичних інформаційних систем.

Попереду ще багато роботи у напрямку захисту інформації, адже норми комплексної системи захисту інформації – це лише частина нашої політики безпеки, яка активно розвивається та оновлюється відповідно до появи нових можливих загроз у сфері кібербезпеки.

22 Грудня 2020
❗До уваги розробників медичних інформаційних систем❗
📌 eHealth припиняє підтримку Internet Explorer 11.
У зв’язку з заявою компанії Microsoft про припинення підтримки браузера Internet Explorer 11- https://bit.ly/2KPUUHz
Команда eHealth інформує, що з наступного оновлення (v.8.19.12) система eHealth перестане допускати авторизаційні запити надіслані до центрального компоненту через браузер Internet Explorer 11.
📌 Технічна команда eHealth рекомендує МІС, що допускають використання Internet Explorer 11 вжити відповідних заходів та надати користувачам альтернативні IЕ11 рішення для роботи в системі eHealth.
5 Вересня 2020
Як і для багатьох, 2020 рік став справжнім викликом для eZdorovya. Проте, попри політичні та фінансові труднощі, ми продовжили курс на якісні та ефективні зміни в системі охорони здоров’я.
Сьогодні ми хочемо презентувати проміжні результати роботи усіх напрямків команди ДП “Електронне здоров’я” у 2020 році:
– Доступ до електронних послуг 28 мільйонів українців
– Контроль над ЦБД – здійснено міграцію на контрольоване продуктивне середовище та нівельовано загрозу vendor lock-in
– Збільшено пропускну спроможність ЦК, середню швидкість обробки запитів користувачів знижено до 5 секунд
– Ефективне втілення реформи завдяки ЕСОЗ: впровадження електронних медичних записів – основного інструменту для розвитку eHealth
– Бізнес-аналітики та системні аналітики Підприємства відіграли ключову роль у розробці технічних завдань та впровадженні функціоналу в eHealth (ЕМЗ, е-направлення, медичні висновки та процедури)
– Налагоджено адекватну роботу більшості внутрішніх ІТ систем МОЗ
– Скоординовано впровадження ряду ІТ систем МОЗ (ЄДІСТ, Централь 103)
– Побудовано комплексну систему захисту інформації (КСЗІ) на ЦБД та отримано атестат її відповідності
– Побудовано та розпочато імплементацію концепції монетизації сервісів (платні консультації з тестування)
– 200+ технічних коллів проведено, 40+ зустрічей з партнерами організовано та проведено
– Проведено 15+ воркшопів, тренінгів та інших навчальних заходів
– Активне залучення бізнесу до розробки – 36 МІС приєднано
– Реалізовано 500+ сесій тестувань МІС при додаванні нового функціоналу до продуктивного середовища
– Здійснено 400+ підключень функціоналу
– Отримано 1807 технічні та консультативні запити від бізнесу, з них вирішено 98%, швидкість реакції на звернення становить до 40 хв
– eHealth SLS success rate 96.3%
– Створено комітет SDLC, що дозволить прозоро, чітко та зрозуміло для усіх зацікавлених сторін розвивати розробку функціоналу системи eHealth на усіх етапах
– Створено робочу групу для формування Концепції розвитку електронної системи охорони здоров‘я.
Дякуємо користувачам, партнерам та пацієнтам за довіру та підтримку, команда eZdorovya продовжує працювати над розвитком цифрового здоров’я в Україні!