Затверджено Концепцію розвитку електронної системи охорони здоров’я

Нагадуємо, що 28 грудня Кабмін затвердив Концепцію розвитку електронної системи охорони здоров’я.
📍Метою цієї Концепції є формування дорожньої карти розвитку системи eHealth в Україні, де взято до уваги інтереси пацієнтів, лікарів, органів влади, громадськості, представників бізнесу, міжнародних організацій та інших зацікавлених сторін.
📍Також у Концепції зафіксовано основні проблемні місця та чітко сформовані шляхи розвитку українського eHealth, що є важливим задля посилення конкурентоспроможності та розвитку ринку медичних послуг.
📍Команда українського eHealth разом з партнерами продовжує працювати над створенням стабільної та зручної системи електронного здоров’я в Україні.
🔗 Дізнатись більше про Концепцію розвитку eHealth можна за посиланням – http://bit.ly/2MXqww3
Також рекомендуємо
10 Червня 2021
Із 04 червня 2021 року в Україні запроваджена цільова модель формування та видачі електронних лікарняних.
Запровадження електронних лікарняних – новий крок у цифровізації системи охорони здоров’я, який дозволить мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних та забезпечить спрощення процесу отримання страхових виплат.
❗️Цільова модель формування та видачі е-лікарняних передбачає формування документу в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі відповідних медичних висновків в ЕСОЗ.
❗️На центральному компоненті електронної системи охорони здоров’я уже з’явився необхідний функціонал медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Наразі відбувається тестування функціоналу медичних інформаційних систем. Уже невдовзі усі користувачі ЕСОЗ зможуть скористатися відповідним функціоналом незалежно від форми власності та наявності договору з НСЗУ.
Чому перехід на електронні лікарняні такий важливий?
⚡️Це дозволить суттєво економити бюджетні кошти
⚡️Мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних
⚡️Спрощення процесу страхових виплат
⚡️Пацієнтам не потрібно нести на роботу паперовий листок непрацездатності, достатньо внесених лікуючим лікарем до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я
⚡️Роботодавці бачитимуть необхідну інформацію про е-лікарняні в особистому електронному кабінеті страхувальника (роботодавця) на веб порталі Електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/)
⚡️ Із кінця червня 2021 року пацієнт також отримає можливість перевірки медичного висновку про тимчасову непрацездатність з використанням Порталу Дія.
Слідкувати за процесом тестування та з’ясувати, чи впроваджено необхідний функціонал у Вашій МІС можна за посиланнями:
🏥 Для закладів первинної медичної допомоги: https://bit.ly/2SJJlpD
🏥 Для закладів спеціалізованої медичної допомоги: https://bit.ly/34BgIgZ
1 Квітня 2021
Як відомо, через МІС здійснюється взаємодія лікаря з ЕСОЗ. Відповідно важливим моментом є є співпраця медичних працівників з медичними інформаційними системами, що встановленні в лікарських закладах.
Сьогодні ми визначили ключові моменти співпраці з МІС, з якими варто ознайомитись кожному лікарю.
1. Якщо ви досі ще не обрали свою МІС, то важливо визначити відповідальну особу за інформатизацію закладу. Ця людина виконуватиме функції координатора та точки взаємодії із розробником чи оператором МІС.
2 . Дізнайтесь у представника МІС про можливість налаштування системи під ваші поточні процеси. У випадку, якщо ваш заклад має визначену спеціалізацію, уточніть у МІС можливості адаптації системи під ваші потреби. Якщо Вам необхідний певний функціонал відповідно до Вашої спеціалізації, уточніть чи наявний такий у Вашій МІС.
Обов’язково перевірте чи підключена МІС до ЕСОЗ.
3. Якщо у медичній інформаційній системі немає потрібного Вам функціоналу, Ви завжди можете змінити МІС, що встановлена в лікарні.
3. Якщо Ви вже використовуєте певні програмні забезпечення у роботі, наприклад, у лабораторіях або програми для ведення бухгалтерської звітності, дізнайтесь, чи їх можна інтегрувати з МІС.
4. Повідомте працівникам контакти служби підтримки медичної інформаційної системи, яка встановлена в закладі. Лікарю важливо розуміти, що в разі проблеми, він має змогу звернутися до відповідних спеціалістів.
5. Лікарі, у разі проблем при роботі з ЕСОЗ, повинні звертатись за консультацією до МІС. Важливо, щоб лікарі могли детально описати суть проблеми.
6. У всіх МІС є можливості, пов’язані та не пов’язані з ЕСОЗ. Іноді особливості в роботі залежать саме від цього.
Наприклад, важливим моментом є синхронізація медичних епізодів. Адже, якщо Ви повноцінно заповнили документ і не відправили до ЦБД ЕСОЗ, кошти за надані послуги не надійдуть. Оскільки саме процес синхронізації, тобто передання даних у систему ЕСОЗ, забезпечує оплату за надані лікарем послуги.
❗️Тому ще раз наголошуємо, що ваші дані повинні бути надісланими в ЕСОЗ, а не лише заповненими в МІС.
Також зауважимо, що часто трапляються помилки з надісланими діагнозами чи параметрами, які вже направили в ЕСОЗ, відповідно система їх не приймає. В такому випадку важливо знайти прийоми, перевірити дані пацієнта, виправити помилку та відправити знову до ЕСОЗ. Епізод повинен бути створений, поставлений діагноз та закритий.
❗️Тому важливо співпрацювати з МІС та уточнювати завчасно усі проблемні питання.
❗️Якщо не знаєте контактів МІС, напишіть, будь ласка, назву і ми Вам їх надамо. Можете залишати назви в коментарях.
6 Березня 2019

Уже зараз сімейні лікарі, терапевти та педіатри можуть працювати з електронними медичними записами.  

Отож, від 1 березня в системі eHealth з’явилася можливість ведення електронних медичних записів. А з травня 2019 року ведення електронних записів пацієнтів сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами буде обов’язковим.

Спочатку до системи буде вноситися інформація, пов’язана з візитом пацієнта до лікаря первинки (причини візиту, діагнози, дії лікаря) — у відповідності до класифікатора ICPC-2, виміри (тиск, пульс і т.д.), дані про алергії, дані про вакцинацію і т.і.

Уже 80% лікарів первинної ланки пройшли навчання роботи з міжнародним класифікатором ICPC-2. Якщо Ви ще не навчилися користуватися ICPC-2, Ви можете залишити заявку у групі  ICPC-2 UKRAINE (goo.gl/nkS3rs) та запросити регіонального тренера, який проведе необхідні навчання. Якщо Ви пройшли тренінг, але Ваша МІС ще не надає цього функціоналу – запитайте представника своєї МІС щодо планів впровадження.

Нагадаємо, що вже скоро буде доступний функціонал видачі та погашення електронних рецептів у рамках програми “Доступні ліки”, який тісно пов’язаний з електронною карткою. Отже, радимо почати практикувати електронні записи вже зараз.

Міністерством охорони здоров’я було прийнято наказ №475 “Про запровадження функціонування у тестовому режимі електронних медичних записів і рецептів в електронній системі охорони здоров’я”. Це означає, що поступово ведення електронних медичних записів повністю замінить паперові медичні картки. У лікарів зникне необхідність зайвої паперової роботи, а з набору електронних записів можна буде сформувати необхідні документи, форми, звіти. Також, інформація буде у постійному доступі для лікаря, з яким пацієнт підписав декларацію,  та згодом – для самого пацієнта, навіть якщо дані збираються у кількох різних медичних закладах.

Деталі: https://goo.gl/dntsGr

27 Серпня 2021
Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!
З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.
Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 22:00 27.08.2021 та до 06:00 28.08.2021.
Дякуємо за розуміння!