Заступник Міністра охорони здоров’я України Ярослав Кучер про актуальний стан eHealth

Результати брифінгу заступника міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Yaroslav Kucher за 25 червня: 

▪️ МОЗ спільно з НСЗУ, ДП “Електронне здоров’я” та Міністерством цифрової трансформації продовжує розвивати електронну систему eHealth, щоб на основі актуальних і точних даних розробляти більш ефективні рішення у сфері охорони здоров’я. Сьогодні система активно наповнюється даними, які, зокрема, є основою для здійснення епідеміологічних заходів.

▪️ Захищені актуальні медичні дані — це пріоритетне завдання МОЗ. Україна для впровадження електронної системи eHealth використовує найкращі світові практики.

▪️ Система eHealth дозволяє, зокрема, забезпечити прозорість фінансування системи охорони здоров’я, зменшити адміністративне навантаження на лікарів, депаперизацію в медичній сфері, розробку та впровадження нових медичних інформаційних систем, створення простору для інновацій.

▪️ Щогодини в eHealth надходить близько 30 млн запитів. Це велике навантаження на систему. МОЗ працює над пришвидшенням її роботи.

▪️ На сьогодні в системі зареєстровано 23 434 лікарів первинної медичної допомоги, 95 314 лікарів-спеціалістів, 110 116 сестринського персоналу, 42 315 іншого медичного персоналу. В систему інтегровано укладання електронних декларацій з сімейними лікарями, виписку рецептів, медичні направлення, статистику щодо хворих на коронавірусну тощо.

▪️ МОЗ разом з Міністерством цифрових трансформацій працює над інтеграцією системи eHealth в портал та додаток “Дія”, в тому числі для того, щоб зробити можливим укладання електронних декларацій онлайн, без візиту до лікаря.

Також рекомендуємо
23 Жовтня 2018

Минуло півроку з того часу, коли була створена Національна служба здоров’я України і “гроші пішли за пацієнтами” у ті заклади, які підписали договори зі Службою. Розказуємо, як змінилась первинна допомога за цей час.

За 6 місяців роботи Нацслужби здоров’я 623 заклади первинної допомоги (майже половина закладів первинки країни) підписали договір з Службою і перейшли на нову систему фінансування.

Понад 12 млн українців обрали свого лікаря в цих закладах. І за ними до закладів вже “прийшло” 1,615 млрд грн, які держава вперше спрямувала на оплату медичних послуг конкретним пацієнтам.

Більшість закладів отримали значно більше грошей, аніж за субвенцією. І цей дохід зростатиме, адже заклади ще продовжують укладати декларації з пацієнтами. Наприклад, Сокирянський ЦПМСД збільшив свій дохід з липня по жовтень на 50%, Черкаський ЦПМСД №2 – на 32%. Томашпільський центр первинної допомоги збільшив надходження на свій рахунок на 58%.

Зміни в медицині відкрили вікно можливостей. І цими можливостями скористалися передусім маленькі міста. Саме там відбуваються найбільші зміни. Лідери за рівнем підписання декларацій – Червоноград на Львівщині (76%) та Овруч на Житомирщині (65%). В Червонограді отримали втричі більше коштів, аніж за субвенцією, і вже у перші місяці підняли зарплату лікарям – з 5 000 до 16 000 грн. Овруцький ЦПМСД тепер отримує вдвічі більше, аніж за субвенцією. І зарплата лікаря зросла з 5 000 до 15 000 грн.

Значно зросли і зарплати медичних сестер. Наприклад, у закарпатському Міжгір`ї зарплата медсестри виросла з 5 до 8 000. У Миргороді – з 4 до 8 500 грн.

«За рік ми набрали непоганий темп впровадження змін. Але ми плануємо нарощувати його в наступному році. Яка наша візія на 2019 рік? Нова первинна ланка по всій країні – з високою якістю послуг, різноманіттям провайдерів, високими зарплатами лікарів. Нові електронні інструменти для лікарів та пацієнтів – електронні медичні картки, направлення до спеціалістів, рецепти на «Доступні ліки», лікарняні листи. Ви приходите на прийом і займаєтеся вашим здоров`ям, а не папірцями. І найголовніше – старт реформації спеціалізованої допомоги – запуск програми «Безкоштовна діагностика». За направленням сімейного лікаря пацієнти отримають найнеобхідніші для встановлення діагнозу аналізи, консультації спеціалістів та діагностику безоплатно», – сказав заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.

 

«Зміни в медицині відбуваються перш за все на користь пацієнта та лікаря. Щоб інформація про них була доступною, 8 жовтня Національна служба здоров`я запустила власний контакт-центр. Це перший в Україні контакт-центр для лікарів та пацієнтів. За усіма міжнародними стандартами. Кожен українець, подзвонивши на номер 1677, зможе отримати відповіді на всі питання щодо змін в медицині. Адже трансформація триває. З наступного року трансформується програма «Доступні ліки» і буде реалізовуватися через НСЗУ. Ми будемо укладати контракти з аптеками. Пацієнт за електронним рецептом зможе отримати необхідні йому ліки у будь-якій аптеці, яка уклала з нами договір – незалежно від місця свого проживання, там, де йому буде зручно. Всі ці зміни розвертають медичну систему в бік пацієнта», – заявив Олег Петренко, голова НСЗУ.

Джерело: moz.gov.ua

17 Жовтня 2018

Уже більше 19,5 мільйонів українців обрали свого лікаря. ДП “Електронне здоров’я”, що разом з партнерами розробляє технічний функціонал eHealth, вдячне за висловлену довіру користувачів. Такий результат за півроку є спільною заслугою команд, які займаються впровадженням eHealth в Україні. Впроваджуючи систему eHealth, Україна вже увійшла до світової спільноти Global Digital Health Partnership, як її рівноправний учасник, досвід якого цікавий багатьом країнам світу.

ДП “Електронне здоров’я” є основним розробником технічного ядра eHealth в Україні. eHealth — електронна система охорони здоров’я, що дозволяє ефективно розподіляти бюджетні кошти на оплату медичних послуг. Система eHealth складається з:

  • центрального компоненту системи медичних даних (адмініструє ДП “Електронне здоров’я”);
  • медичних інформаційних систем (приватні компанії, що надають інтерфейси користувачам, у тому числі медичним закладам та лікарям).

Міністерство  охорони здоров’я регулює впровадження eHealth на нормативно-правовому рівні. Національна служба здоров’я України аналізує дані з метою прогнозування та оперування Програмою медичних гарантій, в тому числі з метою оплати вартості послуг медзакладам.

З моменту офіційного створення ДП “Електронне здоров’я” в грудні 2017 року через збіг у назві саму систему eHealth часто асоціювали з ДП “Електронне здоров’я”, що не зовсім так. Адже система eHealth складається з декількох учасників, в тому числі ДП “Електронне здоров’я”. Тому, аби уникнути подібних неточностей у визначенні — хто є хто в системі eHealth, — Державне підприємство “Електронне здоров’я” використовуватиме новий бренд —  eZdorovya. Це домопоже ДП “Електронне здоров’я” (eZdorovya) ефективніше взаємодіяти з користувачами, серед яких мільйони українців, представники бізнесу, розробники інформаційних систем та технологічні стартапи, які мають намір працювати з медичними даними.

“Ми будемо комунікувати з користувачами і всіма стейкхолдерами під брендом “eZdorovya”.  Система eHealth впроваджується спільними зусиллями всіх партнерів. eZdorovya забезпечує технічну можливіcть функціонування  eHealth як її адміністратор, що від імені держави займається розробкою та впровадженням технологій”, — заявляє прес-служба державного підприємства “Електронне здоров’я”.

 

Наразі eZdorovya займається впровадженням масштабного інноваційного IT-рішення в медичній сфері — розробкою медичної картки пацієнта та низки інших важливих модулів. За підтримки світової eHealth-спільноти команда eZdorovya розробляє електронний рецепт, електронне направлення та інші сервіси. Всі вони дозволять кожному користувачеві отримати необхідну медичну інформацію без паперової рутини. Також eZdorovya збиратиме дані для розробки аналітичних і статистичних матеріалів та вироблення ефективних рішень у сфері охорони здоров’я.

Цю та іншу інформацію можна буде знайти на оновленому сайті eZdorovya: https://www.facebook.com/ezdorovya

Якщо у вас є загальні питання щодо функціонування системи eZdorovya, напишіть на адресу: [email protected]

Джерело: moz.gov.ua

30 Липня 2020

Як зареєструватись звичайному лікарю в системі еHealth ми розповідали вже багато разів, а що ж робити якщо лікар-ФОП?

Самозайнятий лікар має одночасно знаходитись в реєстрі фізичних осіб підприємців, реєстрі eHealth та мати укладений договір з НСЗУ.

Щоб зареєструватись в системі eHealth. Відповідно до інструкцій системи потрібно мати такі дані:
🔵 інформацію про себе як про ФОП (ЄДРПОУ);
🔵 особисті дані (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
🔵 дані про ліцензію на медичну практику. Потім накласти свій кваліфікований електронний підпис (теперішня назва ЕЦП).
Після цього важливо зареєструвати себе, як лікаря в системі eHealth.
Тепер лікар-ФОП може підписувати декларації з пацієнтами. Це виконується в електронній системі охорони здоров’я з використанням МІС.

Лікар-ФОП теж підключає медичну інформаційну систему. Важливо обрати МІС, яка підключена до системи eHealth.
Перевірити це ви можете за посиланням –https://bit.ly/34A4KmL

Також потрібно визначитись, до якого лікаря направити пацієнта, у випадку якщо йому потрібна спеціалізована медична допомога. Лікар може обрати лікарню або може об’єднатись з кількома лікарями і створити об’єднання ФОП для зручності своїх пацієнтів. Проте, кожен пацієнт самостійно обирає заклад та лікаря.

Детальна інструкція як відкрити лікаря ФОП –https://bit.ly/32XNl91

20 Серпня 2020

Наразі, все менше в світі почали говорити про коронавірусну хворобу, але темпи приросту в Україні досі вражають. Сьогодні зафіксували рекордну кількість захворювань за час карантину. 

Більшість населення відчувають на собі наслідки карантину, ізоляції, вплив фейкових новин, переживають за здоров’я та благополуччя своє та своїх близьких.

Пропонуємо вашій увазі нові електронні сервіси, яким ви можете скористатись, не виходячи з дому.

📱В засобах масової інформації та соціальних мережах можна зустріти велику кількість фейків та міфів про COVID-19. Міфи – одне з серйозних перешкод, що заважають боротьбі з COVID-19. Завжди важливо користуватись перевіреними джерелами у пошуку інформації. Європейське регіональне бюро Всесвітньої організація Охорони здоров’я та фонд Юнісеф запустили нового чат-бота HealthBuddy. Бот відповість на ваші запитання та поділиться з вами актуальною інформацією про  COVID-19.  Переходьте за посиланням та знайомтесь з HealthBuddy – https://bit.ly/31XMlQ2 

📱 Смартфон у вашій руці може стати ключем до вимірювання вашого психічного здоров’я. Американські дослідники розробили мобільний додаток PROSIT, який може визначати такі стани тривоги чи депресії залежно від того, як ви користуєтесь своїм телефоном. У додатку також відстежуються фізичні вправи, сон, частота дзвінків та музичні вподобання. Наприклад, ваша швидкість і сила набору тексту можуть натякати на емоційно заряджений стан.

Також користувачам пропонується пройти 90-секундний тест, що описує найбільш хвилюючу частину тижня та самостійно повідомити про свої почуття за п’ятибальною шкалою. Близько 300 людей наразі тестують PROSIT, приблизно половина з яких – пацієнти. Більше про додаток за посиланням – https://bit.ly/313Ea5w 

📱Додаток Vocalis Health за допомогою штучного інтелекту (ШІ) визначає стан пацієнта відповідно до голосових маркерів щодо різних захворювань (респіраторні, кардіологічні чи хвороби, пов’язані з поведінковими розладами, такі як депресія). У додатку можна дізнатись про вплив хвороб на голосові маркери та проаналізувавши голос більш детально ніж що чує людське вухо. Більше про додаток за посиланням- https://bit.ly/31bxjXX 

❗︎Важливо пам’ятати, що у міру поширення та ускладнення ситуації з коронавірусом у світі почало з’являтися дедалі більше випадків шахрайства у різних сферах життя. Наприклад, після нещодавніх подій, пов’язаних зі скаргами користувачів щодо злоякісних програм, Google Play та App Store почали ретельно перевіряти та блокувати всі програми на тему коронавірусної інфекції, які було завантажено підозрілими джерелами.

Експерти з кібербезпеки радять не користуватись неофіційними посиланнями на додатки чи завантажувати їх поза Google Play та App Store.

Бережіть себе, мийте руки, користуйтесь електронними сервісами – це допоможе уникнути великого скупчення людей і можливості перебування у зоні ризику.