З 1 квітня сімейні лікарі, терапевти та педіатри виписуватимуть рецепти на препарати за програмою реімбурсації “Доступні ліки” за допомогою електронної системи eHealth

З 1 квітня 2019 року програма реімбурсації “Доступні ліки” переходить під управління Національної служби здоров’я України. З цього моменту сімейні лікарі, терапевти і педіатри виписуватимуть виключно електронні рецепти на препарати за програмою “Доступні ліки”.

“Доступні ліки” урядова програма з повної або часткової оплати з бюджету певних лікарських засобів (реімбурсації), яка здійснюється вже 2 роки. За цей час 30 мільйонів рецептів було виписано на лікарські засоби, які підлягають реімбурсації.

Перехід програми “Доступні ліки” на електронні рецепти та в управління НСЗУ це черговий етап трансформації системи охорони здоров’я в Україні, безпосередньо пов’язаний з eHealth. Усі дані щодо електронних рецептів будуть зберігатися у ЦБД системи eHealth, адміністратором якої є ДП “Електронне здоров’я”.

На сьогодні до розробки функціоналу електронного рецепту у рамках програми реімбурсації “Доступні ліки” долучилися 22 медичні інформаційні системи (МІС). МІС розробляють як функціонал виписки рецепту лікарями, або функціонал погашення рецепту фармацевтом, так і обидва модулі одночасно.

Тестування функціоналу для аптечних закладів триває! ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

Детальніше щодо статусів впровадження МІС: https://bit.ly/2OtRx78

Також рекомендуємо
3 Липня 2020

“Говорити про розвиток сучасної медицини без цифрових технологій вже неможливо. Цього року ми плануємо розширити електронні можливості eHealth для пацієнтів, зокрема інтегрувати єдину онлайн-систему, яка допоможе знизити бюрократичне навантаження на лікарів і пацієнтів. Наприклад, підписати декларацію з лікарем можна буде легко та швидко, без необхідності фізичної присутності”,- зазначив заступник Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, Ярослав Кучер про подальші плани розвитку системи eHealth на презентації медичного мобільного додатку онлайн-пошуку лікарів.

21 Березня 2019

Медична інформаційна система “SimplexMed” успішно пройшла тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

SimplexMed (https://simplex-med.com)

ТОВ “АСТУМ”

Код ЄДРПОУ 38590681

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

11 Січня 2019

Відтепер з’явилася технічна можливість укладати декларації з лікарями первинної медичної допомоги понад рекомендовану кількість, затверджену МОЗ.

Нагадаємо, оптимальний обсяг практики  для терапевта – 2000 декларацій, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900. Оптимальний обсяг практики – кількість пацієнтів, яка з одного боку – дозволить пацієнту отримати якісні медичні послуги, а з іншого – забезпечить лікарю гідну оплату його роботи.

З 10 січня 2019 року лікарі матимуть технічну можливість укладати декларації понад оптимальну кількість. Для декларацій понад оптимальний обсяг як інструмент балансу вводяться коригувальні коефіцієнти.  

Ці зміни були внесені до електронної системи відповідно до Постанови КМУ від 18 грудня 2018 року. Ознайомитися з деталями та порядком застосування коефіцієнтів можна за посиланням: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1117-2018-%D0%BF).

15 Травня 2019

Одним із головних завдань впровадження електронної системи охорони здоров’я є забезпечення прозорості, актуальності та достовірності даних. Саме тому ДП “Електронне здоров’я” та Національна служба здоров’я України регулярно проводять верифікацію даних у центральній базі даних системи для забезпечення цільового використання державних коштів.

 

Наразі до основних методів верифікації даних у системі відносять:

–  Щомісячну деактивацію даних про померлих пацієнтів та користувачів системи відповідно до актуальної інформації Державного реєстру актів цивільного стану громадян. Так, станом на 25.04.2019 у системі було деактивовано 191 595 таких записів.  Деактивація даних про медичних спеціалістів відбувається після погодження МОЗ відповідного реєстру як його розпорядника.

 

– Безперервну онлайн та офлайн дедублікацію даних про пацієнтів, лікарів та медичні заклади  у системі. Онлайн дедублікація проходить в режимі реального часу під час створення нового запису в системі. Офлайн дедублікація даних про пацієнта та декларації відбувається автоматично через пошук та деактивацію дублів даних. Станом на 25.04.2019 було виявлено та деактивовано 450 537 дублів записів.

 

Крім того, електронна система охорони здоров’я постійно розвивається: так, з квітня 2019 року для створення декларації про вибір лікаря у системі функціонує оновлена версія системи взаємодії ЦБД та МІС – API 2.0, вдосконалена для більшої точності даних.

 

ДП “Електронне здоров’я” спільно з НСЗУ нагадують пацієнтам та медичним працівникам про внесення коректних та достовірних даних до системи eHealth. Адже саме на основі актуальних, точних та верифікованих даних відбувається своєчасне фінансування медичних послуг.